En början...


Har äntligen bestämt mig för att börja blogga. Vad bloggen skall handla om återstår att se. Troligen blir det en blandning av allt o lite kaotiskt som vårt liv, men då får det bli så. Kanske tröttnar ja på en vecka o konstaterar att det inte fanns tid till sånt här eller så blir det riktit roligt.
 Vår lilla familj bor alltså i Villa Fallbacka eller Muminhuset eller Spökhuset eller vad man nu vill kalla det. Nästan varje kotte som man stöter på har en egen historia att berätta om vårt hus. Vår historia tillsammans med huset började år 2006 med att jag på skoj tittade på vad det fanns för hus till salu, för att min då varande chef ville flytta hit åt. Såg två bilder på ett fallfärdigt hus som ingen annan vågat köpa o var totalt såld. Huset var inte som alla andra, det var stort o hade två torn! Tror nog jag bestämt mig redan innan vi såg huset från insidan, detta var vårt hem! Så då började 3 års renoveringsprojekt innan vi kunde flytta in o renoveringen fortsätter förstås ännu idag. Alltid finns det nått som man kan fixa till, göra om eller lite förbättra!
l
Vårt hus som det såg ut för 5 år sen

Kommentarer

Populära inlägg