Köra o köra

Och så körde vi o körde hela natten! Genom resten av Ungern, genom hela Slovakien, med en liten avstickare till Tjeckien o när barnen vaknade upp var vi nästan framme i Warszawa. Parkerade utanför ett Lidl o Jani sov en timme tills butiken öppnade. Handlade o fortsatte körandet. Hade tänkt köra en bit o sen hitta en camping men det fanns ju inga campingplatser alls längs den rutt vi körde. O hela vägen genom Polen var ett ända byggnadsarbete. Så om nått år går det antagligen snabbt att ta sig fram där, men det gjorde det INTE nu. O då var det ändå söndag o då får långtradare tydligen inte köra, kan bara tänka mig hur långsamt det gått nån annan dag.

Ja nån camping hittade vi inte o fick köra ända till Kaunas. Så vi körde hela dagen också! Pojkarna var super duktiga, orkade så bra! O Jani somnade inte heller!

Kaunas city camping blev det. Mera som en stellplats egentligen, men helt ok om man bara skall övernatta.

Så idag började vi dagen med ett besök till shoppingcentret, Mega! Fanns hajar i akvarie o tåg att åka runt med (nå så stort tyckte jag inte att det var). Leksaksaffärerna var förstås vårt mål men igen fick man bli besviken. Samma utbud som hemma! O inga Tuomas veturin! Kevin gick runt o sökte o sökte men nej.

Jurmala, Latvia! Kom fram i tid till middagen!
Inget badande för oss. Pojkarna tyckte det var kalt så vi fick dra långärmade på oss o ingen ville vara på stranden nån längre stund. 23 grader är det, så borde ju inte vara kalt men ännu igår hade vi ju närmare 40 grader i bilen när vi körde genom Polen. När vi närmade oss Kaunas började det regna o åska o temperaturen sjönk till en 24 grader. Ingen AC behövdes mera igår natt! Romeo har igen lite feber, pojkarna har nog varit förkylda nästan hela resan. O vi andra också lite nu o då!

Imoron blir det Riga Zoo o så vidare mot Tallinn!
Hoppas på att vara i Hesa senast på torsdag!