Tillräckligt stor

När är barnen tillräckligt stora för att vara ute ensamma eller gå ensamma till en kompis?

Ute ensamma har våra inte velat vara förrän nu i vinter o då har ju nog vissa stått i fönstret nästan hela tiden...
När Romeo imorse traskade iväg till sin kompis (ca 500m o man ser största delen av vägen från fönstret) så var det nog jag som var mest i panik. 
Första tanken var, hur skall jag veta vad han har för sig?
Sen, han borde ha en telefon med sig! Ok jag köpte ingen telefon åt honom o det gick hur bra som helst. Han kom fram, hade roligt o kom hem också! O jag tvingade inte ens gubben att gå o checka en enda gång, fast tanken nog slog mig en och två gånger!


Vi är hemma hela familjen idag. Jag o Kevin sjuka, Kevin har varit förkyld hela veckan o jag fick feber igår. Så nu har vi sett på när gubben städat hela morgonen! Har sina fördelar med att vara sjuk ibland! :)

Kommentarer

Populära inlägg