Tre dagar minst

borde helgen vara!
Man hinner med så mycket mera.
Hade ju så ifjol, varje fredag ledigt o en hel dag till med pojkarna!
Men det blir lite dyrt i längden, så i höstas blev det att börja jobba 100% igen!
Nå i fredags var vi i allafall hemma, dock pga sjukdom men inget farligt!

Helgens topp händelse: farkkuna som köptes innan jag blev gravid med Romeo ryms på igen! Jippii! O inte bara ryms på utan man kan andas o sitta med dem också! :) Så nån nytta borde det ha varit av alla mornar på gymmet!

Helgens botten: Romeo föll i trappan o slog i huvudet åtminstone en gång. Han minns inte själv o vi bara hörde det hemska oljudet. Av ljudet att döma så föll han ganska många trappsteg. Men som tur så klarade han sig med lite sjukt huvud. 

Annars har vi hunnit med att ha besök av grannarna, vara på besök hos pojkarnas kompisar, touhutalo, handla, städa gården från ris o hundskit mm. Vissa saker roligare än andra! 

Kvinnodagen glömde vi nog bort också i år! Inte för att gubben glömde utan för att jag tycker det är en onödig dag. Ska det vara jämnställt borde det ju finnas en männensdag också o inte som min kollega i jobbet konstaterade "Ni kan få den ena dagen o vi har 364 dagar om året!" Ok, det var ju ett skämt, men det finns tyvärr en point i det!
Så blommorna nedan, köpte jag åt mig själv! :)





Kommentarer

Populära inlägg