Grönt

Romeo älskar grönt! Men det gör ju inte jag precis... Han har nu ett blått rum (tycker jag betydligt bättre om) eller de har ju de som lekrum förtillfället. Hur som helst han tycker inte alls om den färgen o när hans dörr senast skulle målas så hade vi många "diskussioner" om dörrens färg. Då fick jag som jag ville o den blev vit! Men han har blivit lovad ett grönt sovrum tills han börjar skolan o det är ju som nästa år. Så jag har lite surffat tapeter. För tapeter vill jag ha, inte målat som vi har nästan överallt annars. 
Men grönt är en jätte svår färg!

Alltså denna Ferm livings tapet tycker ju jag om, men tycker att den ser lite mint grön ut. Har dock inte sett den på riktigt, så är den mint grön? Nån som har? Är dock lite rädd att han skall tycka att det inte är tillräckligt grönt. För lovade ju att han får välja tapeten, dock bara av såna som jag också vill ha! :)


En annan är denna, Sandbergs tapet. Den kunde jag nog leva med! Men den är inte heller så grön.
Nån som vet en fin grön tapet?!


Hade tänkt mig lite så här, med tapet upp till och sen nån form av list-skiva system nere. Tror inte jag vill ha vanlig vit träpanel. Den delen skulle få vara vit eller ja åtminstone mycket, mycket svagt grön då eftersom min ide´om vit antagligen inte går igenom. 


Förutom nya väggar skall han också få bättre förvaring. Hans rum har 5 fönster varav tre är i burspråket o alla mycket lågt ner, en dörr o en kakelugn, så  rummet är jätte svårt att möblera. Så han kommer att få en så stor garderob som möjligt, så kan en del av leksakerna också bo där.

 
Ja o ny lampa, gardiner, skrivbords stol, matta o annat smått o allt måste väl vara grönt.


Kommentarer

  1. Linda har ju de mint gröna Harlequin tapeten från Ferm Living i Vincents rum. Vi har den med gråa rutor i Oscars rum :) Supernöjd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, det var där jag hade sett den. Tror dock att mint grönt blir lite svårt med andra gröna nyanser o Romeo tyckte bättre om den rutiga Sandbergs tapeten. Så tror vi kommer att välja den! Men Harlequin tapeten är fin!

      Radera
  2. Lite sen att svara, så hoppas du läser kommentaren. Jo, Vincent har den mintgröna harlequin-tapeten. Den är verkligen mintgrön, så ifall man vill matcha den med annat grönt blir det knepigt. Jag har matchat med svart, samt en ljusgrön hylla från ikea. Ska lägga in bilder på Vincents rum på bloggen så småningom. Jag gillar tapeten jättemycket, men ville som sagt ha mintgrönt, inte grönt. Vi har återigen det problemet att Vincents rum är så litet, så förvaringen blir en utmaning. Men det är ju charmen tillika när man inte har ett nybyggt hus med rum i standard utseende och storlek, tycker jag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg