Mycket tomtar o lite feber!

Helgen gick i ett naffs o så var det måndag!
Dock tänker jag vara hemma idag. Får inte ofta feber, men nu har jag legat o frusit i två nätter. Hemma idag, men imoron skulle det vara seminarie hela dagen så då får man nog räkna sig frisk!

Vad gjorde vi i helgen då? Var till stan o försökte hitta gröna rutiga tapeter till Romeos rum. Tittade tidigare på Sandbergs Rut tapet men den går nog för mycket i gult kom jag till sen. Så vi försökte i stan. Men att hitta nått i en miljon olika tapetböcker är ju helt hopplöst. I den affären där man faktiskt fick lite hjälp så gick det ju lite bättre. Men grönt o rutigt finns ju inte så många att välja på... Fina gråa eller blå rutiga finns massvist. Men han skall ju ha grönt o jag vill ha rutigt... Nå en helt ok hittade vi. Jani tyckte inte om den, men tror nog det blir den ändå! 
Sen var vi till Tullipakka huone på Julmarknad! Har aldrig varit in där tidigare, fast jag sitter o ser på huset hela dagarna. Mycket mysigt ställe. Men just då var där för mycket folk. Så nå många minuter trivdes vi inte. Men fina julprydnader hade man nog hittat där! 
På kvällen var vi på middag o min pappa o syrran var barnvakter. Tydligen hade det gått jätte bra (fast min mamma inte var med denna gång), för när Kevin vaknade på morgonen blev han jätte ledsen när Moffa hade åkt hem! 


O så plockade vi fram julen. Pojkarna har gnällt om det i veckor redan. Att få leka med tomtarna alltså, resten bryr de sig inte om. Tomtarna blev till ett slott istället för dekoration... O jag fick lova att jag inte städar bort det. Så detta är tydligen vår juldekoration i år! :)

Kommentarer

Populära inlägg