Är inte gjord för den här kylan...

Usch vad det blev kalt igen.
 -17grader, det är bara för kalt. O som vanligt när det är skit väder så hade jag ingen lunch med (brukar nog vanligen ha). Händer alltid när det spö regnar eller som idag, är så kalt. Är det bra väder så går jag gärna o hämtar lunch, är ju inte nå långt till Lidl. O Lidl har så goda tomat-mozzarella pastejer o såna där härliga saltkringlor som vi köpt i Tyskland varje sommar. 

 
Saltkringlorna har bara funnits en liten tid i utbudet hos Lidl i vår stad o den dagen när jag såg dem där, tror jag hoppade av glädje. Ringde genast o berättade den goda nyheten åt gubben. Han bara, jahaa, ok. Kan inte förså hur han inte förstod hur bra sak det var. Så nu har det nog hänt sig ibland (ok, ganska ofta) att lunchen "glömts" hemma. O så kan man ju med gott samvete äta en massa bröd när man faktiskt gått o hämtat dem, blir ju ändå 1-2km :). Men idag hade jag nog ändå hellre stannat inne. Redan vid ändan av kontorshuset höll jag på o frysa benen av mig.
Imoron har de lovat ännu kallare o jag lovar att jag inte kommer att visa mig på utsidan av huset på hela dagen. 
Men igår var det ännu lagom väder för snölekar. Träden böjde sig o vissa gick av pga den tunga snön. Gubben försökte skaka av några så att inte de också skulle gå av. Men får se hur de klarar sig.





Kommentarer

Populära inlägg