Barnvagnar

Har funderat en hel del på vad vi vill ha för vagn o vad vi behöver för vagn redan. Behöver ju inte nån vagn på månader ännu men jag tycker om att vara ute i tid. När Romeo föddes hade jag helt på klart att jag ville ha en Emmajunga combi vagn. Vi tittade inte ens på nått annat. Traskade bara in i affären o valde färg. Eller Jani valde färg o jag tyckte nog att den var helt ok just då men mycket tidigt ångrade jag nog valet. Emmajungan är en stabil vagn o passar super bra till promenader på sämre vägar. Men den är mycket klumpig o tar stort utrymme. Inget annat får ju plats i bakluckan om man skall ha vagnen med. Sitt delen använde vi aldrig eftersom den var så opraktisk. Betydligt enklare när man skulle gå på stan t.ex. att snabbt veckla ut en Carenas resevagn. Vi har haft två såna o har fortfarande en åt Kevin o så är det ju praktiskt att ha saker i istället för att bära allt i handen eller på ryggen. Ja, så Emmajungan var jag trött på när Kevin inte behövde sova i den mera o då sålde vi den. Som tur, för nu kan ja då köpa en ny!



När Kevin föddes visste vi att vi behövde en syskonvagn, så vi skaffade en Carena. Sov delen använde vi nog inte så länge. Den blev snabbt för liten när vintern kom o man behövde tjock halare. Men annars har vi nog verkligen haft nytta av den här. Pojkarna satt ju i den ännu förra sommaren. Så praktisk när man skall gå runt städer i många timmar. För det första så behöver man då inte lyssna på "orkar inte gå"-gnäll o för det andra vet man precis var man har barnen. Så praktiskt! Men får se hur det blir nästa sommar. Romeo börjar nog bli lite stor för vagn. Dock om han själv får välja så sitter han säkert gärna i vagnen. Hade nog jag också gjort om jag fått välja! :)


Så vi behöver alltså en ny vagn, den femte vagnen för oss då!
O jag vill ha en vit o tänker inte betala nå hutlösa priser. För vit är vit o jag drömmer inte ens om att den kommer att hållas vit.
Så jag tror det blir en Tutek Turran Eco-combi vagn. Den ser precis ut som jag vill o åtminstone beskriver dom den som smidig o lätt. O så får man vår Maci cosi-babystol fast i den, med en tilläggs bit. Finns att beställa från Hobby hall så den klickar vi nog hem o hoppas att den är lika bra i verklighet som på papper.



Kommentarer

Populära inlägg