Så var jag där igen

Ischias värken slog till med kraft igår. Inga förvarningar alls. 
Dock var det kanske lite väntat eftersom jag inte klarat av att stå nästan alls i jobbet den senaste tiden. Blir vinglig o börjar må dåligt! Hade hoppats att detta skulle gå om snart, men inte än åtminstone. Så endera sitta o sen ha värk eller stå o känna sig svimfärdig. Inget av dem lyfter ju arbets koncentrationen liksom. Men väljer svimfärdig o må dåligt, för lika hemsk ischas som jag hade förra våras vill jag inte ha igen. Klarade ju inte av att göra nånting.
Så slut på all rolig träning (för en tid åtminstone), bara en massa töjningar får förekomma. Annars blir det bara värre. Testad sak! Förra våren körde jag bara på med styrketräning trots värken o resultatet var inte bra. I höstas när ischasen kändes av igen, slutade jag genast med all träning o gjorde bara töjningar en tid o då försvann värken. 
Så slut på "kyykkyhaaste"! Kom ju fram till 110 st per dag åtminstone!

Kommentarer

Populära inlägg