Lördag moron

Klockan är bara 7 o det är lugnt i huset när pojkarna spelar o gubben sover. Tre av oss är morgonmänniskor åtminstone! :) Solen skiner utanför o visar obarmhärtigt upp hur smutsiga fönster vi har o att här inne heller inte har städats ordentligt sedan babyrumsbyggandet inleddes. Finns inget värre än att behöva inleda helgen med att städa, men pga diverse bilbyggande o sånt blev det så denna vecka. Torsdag är annars vår städdag! Men idag blir det nog att ta tag i dammtrasan. 

Sitter med min hallon/blåbär smoothie o funderar vad jag skall blogga om. Hur smutsigt vi har är ju inget roligt ämne att läsa om. Så jag kan visa bilder på inredningen som jag valt till babyn istället. 
Eftersom jag vill ha rummet färdigt till Romeos kalas i mitten på maj så har jag redan beställt allt (1-2 veckors leveranstid). Annars hade det ju tidsmässigt aldrig fungerat. Beställde tapeter, gardiner o en tavla. En sats i rosa o en i blått! Den ena får vi sen lämna tillbaka! Pojkarna valde cirkustapeten, den är kanske lite mera "barnslig" än den med blommor på men båda kommer att bli toppen med de grå målade väggarna. 

Nu är det dax att plocka fram frukosten o se om nån hinner dyka upp o äta den. Bråttom med spelandet när det är ledig moron!





Kommentarer

Populära inlägg