Vardag igen

Eller blev nog ingen vanlig vardag, sitter hemma med två hostande o snörvlande barn. Febern stiger lite på dem båda ibland, men som de senaste gångerna de varit sjuka så verkar det inte bli nån riktig feber. Vilket betyder att vi får vara förkylda länge igen. Nå vi hann ju vara friska tre veckor här emellan. Suck! Själv har jag bara snuva o lite sjuk hals ännu, ingen feber, men det får jag oftast inte heller. 
Men man känner sig allmänt hängig o kroppen värker. Skall försöka om den här drickan skulle ge lite krafter åtminstone (avokado, spenat, vindruvor, päron, limesaft, turkisk yoghurt). 
Åtminstone påsken skall städas ut idag. 


Babyrummet hann inte riktigt bli klart under helgen. Från tambur sidan fattas bara några lister, men i själva rummet blev det lite problem. Färgen jag valt  till två av väggarna var helt fel. Det skulle vara ljus grått men på väggen är det "kalis-blått". Så väldigt fel! Från början tänkte jag mig en mörkare grå färg men så tänkte vi att rummet blir för mörkt då. Men nu ser man ju att det inte kommer att bli det ändå, eftersom där finns två normalt stora fönster i ett långsmalt rum så med en ljus färg blir det bara för ljust. Så ikväll skall vi testa en mörkare färg. Hoppas den blir bättre.

Kommentarer

Populära inlägg