Blev det en vilo helg...

Nåjaa beror lite på hur man ser på saken. Blev ju inget husmålantalko åtminstone men däremot vårstädning av husbilen. Räckte hela dagen som vanligt! Det tar sin tid när allt skall ut o tvättas. Liten bil, men där finns en massa som måste städas efter en vinter i förvaring!

O ja vissa tog det nog helt lugnt!


Ja o pauser måste man ju unna sig! I uterummet var det varmt o skönt!


Pojkarna har varit lite snörvliga o Romeo har gnällt över sjuk hals. Har själv haft sjuk hals i flera veckor nu men det blir liksom inte till mera av det eller mindre heller för den delen. Så på kvällen mätte vi febern på Romeo o det slutade ju i stora jubel (från hans sida då, föräldrarna var inte riktigt av samma åsikt). Nästan 38 grader = ingen förskola dagen efter! Han försäkrade att han nog gärna gått till förskolan denna vecka eftersom det är sista veckan o barnen inte längre behöver göra nå uppgifter (här har vi en som kommer att älska läxorna, inte) men så fick han höra att det skall regna hela början av veckan o då var det hel omvändning. Hatar man regnkläder så gör man! Så när han fick febern räknade han snabbt ut att han kan vara hemma de regniga dagarna o sen de sista i förskolan o ha roligt! 
Nå ja, idag får han åtminstone vara hemma! 

Men jag skall dra på mig mina regnkläder o ge mig ut på exkursion med en del andra geologer. Hurrar inte över vädret jag heller! Eller över det faktum att jag börjar känna mig jätte stor o klumpig. Man känner sig inte så där smidig o vill hoppa över många diken.
Hoppas de nu ens planerat in nå vessapauser under dagen (tvivlar). Blåsan är ju inte värdens största för tillfället o följer man en större grupp (bestående av mest gubbar, som ju själv ställer sig bakom nån busk) så kan man ju inte själv bestämma sina pauser så bra. O tre dagar av detta! Tur att man nu kommer sig hem till kvällarna åtminstone. 
"Intressant" skall det nog bli igen!

Kommentarer

Populära inlägg