Sommarregn o kläd problem!

Vaknade av att regnet smattrade mot rutan o någon liten höll på med boxning i magen! Klockan som vanligt bara 6.00 men lika bra att stiga upp fast det är söndag. Nån minut senare stiger också Romeo upp. Bara gubben som tycker om att sova på morgonen hos oss! Nu sitter man då i pyjamas o gubbens gamla huppare (nått eget som inte är mamma-märkt ryms ju inte på mera) o väntar på att kaffet skall bli klart o tittar på regnet. Synd att man inte hör regnet smattra på plåttaket alls i det här huset. Vindsvåningen dämpar nästan fullständigt alla ljud. I mitt tonårsrum, som låg strax under taket, där kunde man höra regnet. O nått mysigare än sommarregn får man leta efter!

Igår försökte jag mig på nått deprimerande. Nämligen plocka fram kläder inför resan. Måste ju börja i tid när man inte längre vet vilka plagg som går på eller ser helt fruktansvärt ut på en. Så kunde man konstatera att de mamma-kläder jag använde med Romeo (köpte mycket få då) går knappt på mera (var nog lite mindre då också) o de jag köpte med Kevin är alla randiga o mycket färgglada. Ser bara ut som en val i allt o vill därför varken ha randigt eller färgglatt. Gubben o syster tröstade o konstaterade "men du är ju gravid! Så det hör ju liksom till!" Vet jag väl, men då.... Gör ingen skillnad vad de säger, tycker ändå inte om att likna en val! Så resultatet blev att allt svart o grått som jag köpt nu kommer med o så lite panik shopping på lindex MOM (där fanns det svarta kläder kvar i min storlek). 
Sen kom vi till baddräkten/bikinin. O då fick jag mig verkligen ett gott skratt. De som jag i samma veckor använde senast o hade tänkt ha i sommar också var nog bara att glömma. Så nästa vecka blir det mera panik shopping! Suck! Kanske man bara skippade allt badande denna sommar...mycket enklare än att hitta passande bikinin! 
Stora problem man har igen, ha ha!

Turkiet 2010

Kommentarer

Populära inlägg