Behöver en 7-åring en telefon?

Tror de flesta föräldrar till en som snart skall börja skolan funderar på detta! 
Vi har ingen lång skolväg (200m längs en grusväg), jag kommer att vara hemma varje dag innan skolan o de flesta dagar när han kommer hem, han får inte cykla nånstans på egenhand o har ingen tendens att vilja "rymma" heller. Vet bara en av hans kompisar som har mobil, men detta kan ju ha ändrat sen i våras. Så egentligen tror jag inte att han kommer att behöva en telefon ännu! Men...

Om det händer nått, då är den bra att ha! Jag känner mig tryggare när jag vet att jag kan få tag på honom!
Så därför kommer han att få en telefon. 

Verkligen ingen dyr en! Han är ingen mästare på att hålla reda på sina saker! 
Utan en sån här Huawei som DNA skickat ut reklam om åt första klassares föräldrar. O så får han börja med att använda den prepaid som kom från DNA! 


Kommentarer

Populära inlägg