Bloggbikten

Alla i Svenskfinland verkar ha gjort den siljes-bloggbikt, så här kommer min!


1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?
Ca 150-200 besökare, skriver man nått extra personligt så blir det strax flera. Visst kunde det vara flera men inget måste. 
2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?
Nej, en gång är nog helt tillräckligt!
3. Önskar du att din blogg vore större?
Har inte medvetet arbetat eller lagt ner nå mycket tid på att få nån stor blogg. Blir den större så blir den, men är nog helt nöjd så här.
4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?
Vanligen inte!
5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?
Kanske att man åtminstone skulle få en liten inkomst av den, speciellt nu när man snart blir mammaledig. Men tycker om mitt jobb som jag har så nått i stil med att försörja mig enbart på bloggen drömmer jag inte om. 
6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?
Nej, verkligen inte! Vem hinner med sånt när man har barn o en miljoner saker att göra. Bra om man hinner få i sig den där maten alls.
7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”?
Ja till de två första men köpa nått bara för bilder till bloggen är ju lite onödigt. Gubben skulle nog säga att jag köper ändå så mycket så nå extra för bloggens skull finns det inte rum för. 
8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?
Visst, men det har nog inte hänt nå många gånger. O det är ju inget måste med bloggandet!
9.Vad tycker du om affiliate länkar?
Tycker inte det är nån fel med dem, bara det görs klart i bloggen att det är en sponsrad länk. Man behöver ju inte klicka på den för att se produkten eller vad det nu är, man kan ju bara googla den också. Har själv dock inga såna länkar!

10. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?
Om det går en längre tid mellan inläggen så känner man sig nog tvungen att skriva nått, men nån större stress vet jag inte om jag tar.
11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?
Bloggen finns med på Sevendays bloggoteket o ibland länkar jag till den från mina egna facebook-sidor. Men nån egen sida för bloggen har jag ännu inte haft behov av. 

Kommentarer

Populära inlägg