UV-skyddskläder

Vart man än åker på semester så ser man alltid nakna barn som springer omkring i solen. O min första tanke är alltid, vad tänker dessa föräldrar egentligen? Mina barn har aldrig fått springa omkring nakna i stark sol eller bland okänt folk för den delen! Solen är farlig o alla andra på stranden behöver inte vara ofarliga! Så kan man skydda sina barn så varför skulle man inte göra det!? Inte springer jag själv heller omkring naken in public så varför skulle jag låta mina barn göra det. Barn som själva inte förstår bättre.

Nu får man UV-kläder till halva priset i många butiker o då tycker jag man skall passa på o köpa nästa säsongs kläder färdigt. Beställde från Reima nya åt pojkarna inför vinterns resa.  De gamla skulle antagligen nog gå på ännu, men de börjar bli så slitna o skyddar antagligen inte så bra mera. O när man åker på solsemester så behöver man flera par badkläder, för kläderna hinner ändå inte torka mellan simturerna. 
Reimas Sunproof kläder har visat sig vara helt ok tidigare. Men de slits ganska snabbt så egentligen föredrar jag Swipys UV-kläder, de har hållit sig bra betydligt bättre. Men nu blev det i allafall Reima. 




Kommentarer

Populära inlägg