Helgen som var

Sköna dimmiga måndag!
Bara jag o min lille hemma!
En kaffe o bloggtid åt mig o sovtid åt honom!
Lugnt o skönt!
Ignorerar totalt den långa listan av måsten som egentligen finns. Samma saker som varje dag, sängar som borde bäddas, kläder som borde hängas på tork, diskmaskin som borde tömmas o fyllas, saker som borde plockas bort, kaninbur som borde städas, nå mail som borde besvaras osv osv. Måsten tar ju aldrig slut. När man avverkat det som fanns på listan har det ju hunnit komma 10 nya måsten. Så denna måndag började jag med två avsnitt av Once upon a time. Lite sagor är alltid bra! Städa får jag sen göra lite snabbare bara. För let´s face it göras skall de ju ändå!


Jahaa vad gjorde vi i helgen då... Absolut ingenting o det var så skönt! Ja gubben har målat lite stolar o fixat. O jag köpte nästa projekt åt honom att fixa. Hittade äntligen ett passande skåp till matsalen. Ett lagom smalt, till bra pris o på lagom avstånd härifrån. Grönt o grant är det ännu, men det skall nog snabbt fixas. Helst innan pojkarna ser det, för annars blir det igen en diskussion om färger. De kan inte förstå varför mamma vill ha allt vitt o varför just mamma alltid får välja färgen! Hmm!
Nå det här skåpet blir iallafall vitt. 
Ja o sen hittade jag ännu två projekt till åt gubben. Ett fönster med tre rutor som jag sökt efter. O en pall. Det går åt mycket vit färg hos oss just nu! 
Visar bilder sen senare!
Dessa burkar hittade jag också. Har flera såna redan, men man kan aldrig få för många glasburkar! Hehe!


Ja o så fick jag en massa ikea staff också!
Bland annat ett bord till Romeos rum, ljuskoppar o lite julsaker o annat roligt!
Tur att man har snälla grannar som tar emot beställning när de åker!


Ja så vad gjorde vi egentligen i helgen...jo samlade på oss mera saker! Hmm!

Kommentarer

Populära inlägg