Lördagspyssla

Satt varje ledig minut igår o fixade på fotoböckerna från sommarens resa för att äntligen få dem klara. Men nu är sommarens caravantrip inom pärmar!
Tycker om att använda ifolor. Har använt mig av dem redan i 7-8 år för fotoböcker o betydligt längre för vanliga foton. Lätt program att använda, men börjar bli lite tråkigt. Är flera år sen det kommit nå nya funktioner. Så därför blir ju böckerna ganska likadana o tråkiga att göra. 
Men böckerna blir oftast bra! Förutom att 132 sidors delux böckerna inte alltid hålls ihop nån lång tid. De limmar inte fast första sidan ordentligt o så börjar sidorna lossna. Tror jag har fått reklamera åtminstone 3 böcker. Men man får alltid nya böcker istället. 

Bara en gång har jag på riktigt tänkt byta firma o det var innan fotoböckernas tid när man ännu beställde vanliga foton. Ifolor skickade mina festbilder åt grannen! Inte så att de bara skulle ha hamnat i fel postlåda, utan de var skickade i hans namn. Av nån anledning hade de fått Heidi att bli till Håkan o efternamnet var ju det samma. Så de hade ju förstås gladeligen öppnat paketet o antagligen förväntat sig att se sina foton. Istället såg de mina bilder från Ön:s årsfest...hmm. Att de tittat ordentligt på bilderna visste man ju för annars hade de ju inte dykt upp i mina föräldrars postlåda! Lite pinsamt o den stackars tanten som svarade vid ifolor fick höra en fin ramsa. 
Men jag fick en ordentlig kompensation för nästa beställning! O nått sånt har inte hänt igen! 




Kommentarer

Populära inlägg