Allergier

Igår tog vi in lillajulgranen o några små granar till.
Älskar doften av gran som spred sig i huset. 

Tog dock inte länge efter att granen var klädd innan man såg att det började rinna ur ögonen o näsan på Romeo. Han har aldrig tidigare reagerat på granen, åtminstone inte så starkt. Hyacinten märkte vi att han reagerade på förra året o nå andra julblommor också. När han skulle gå o sova var jag helt säker på att det var allergi han hade o inte bara flunssan som han haft hela veckan. Så nu får han allergimedicin igen precis som på våren. Får hoppas att det hjälper. Blir ganska sura miner hos båda pojkarna om vi måste kasta ut granen. 
Blommorna var ju enkla att kasta ut ifjol, för dem var det ju bara jag som saknade. Tog dem till jobbet! Men granen är en annan sak. Den vill ju alla ha kvar! O nog hade han ju varit tvungen att äta medicin fast vi inte hade gran hemma. Eftersom man knappt kan gå någonstans i december utan att komma i kontakt med granar eller julblommor. Dom finns ju i skolan o hos bekanta o ja överallt. Enklare att ta medicin, om det hjälper, än alltid be alla kasta ut blommorna medan vi är där. O man kan ju knappast be folk kasta ut sin julgran!

Lillajulgranen o en liten till fick vara kvar inne. Resten som jag tagit in kastade jag nog ut. De andra små granarna var det ju ändå bara jag som ville ha.

Så nu håller vi tummarna för att medicinen hjälper o vi kan behålla dessa två!






Kommentarer

Populära inlägg