Julen närmar sig

Nu när alla Halloween saker är bort plockade skulle det passa bra med att börja fixa jul. Skulle helst börja genast...speciellt när ens instagramkonto fylls med fina julbilder, då längtar man ännu mera på att få börja. 
Men gubben tycker vi kan vänta till slutet av november... Nå hade vi inte haft namnfesten 21:sta så hade det nog kanske smugit fram en o annan julsak innan också. Men nu är det nog bara att snällt vänta. Men planera kan man ju! 
Mera julstjärnor köpte jag redan, likaså en juluggla (ett bara måste ha köp när jag såg den), juldekorationen som gubben skulle fixa är nästan klar också (bild så fort jag får en stjärna till den). Barnens julklappar är så gott som fixade. Bäst att passa på nu innan allt tar slut. Lego varnade ju redan om att de inte hinner få ut tillräckligt med varor till julen. Tror man ju sen på om man vill, men åtminstone ett bra marknadsknep! O jag har inhandlat mina legon. Vill inte ha nån katastrof på julafton!

Tror jag skall passa på o ta hem några små granar i helgen när vi ändå skall besöka mina föräldrar. Tror jag skall försöka mig på att plantera dem i stället för att bara placera dem i vatten. Kanske de inte skulle barra så hemskt mycket då!? Åtminstone värt ett försök. Gubben tycker säkert det är roligt att gräva upp nå granar åt mig! He he!




Kommentarer

Populära inlägg