Ögoninflammation o pantflaskor

Lördag moron o helgen som skulle ha en massa trevligt program. Men istället blir vi hemma o inne hela helgen. De båda äldre hostar lungorna ur sig o Kevin har ännu ögoninflammation o snuva till. Minstingen var o fick sina två första sprutor igår o han är inte alls nöjd med tillvaron. Han har nog jätte sjukt ben o det är svårt att lyfta o bära honom utan att röra blåmärket. Men han sov bra i natt tackvare värkmedicin. 

Igår var jag nog extra tacksam över att våra föräldrar bor på så nära håll o att inte alla av dem har 7-16 jobb heller. Först var det ju Colins rådgivningsbesök tidigt på morgonen. Kevin skulle ju vara i dagis, men han var ju sjuk. Så då ringde vi Moffa till hjälp. Sen fick Kevin läkartid mitt på dagen o då fick Fammo komma o hjälpa. Att ta med en gnällig baby till läkaren hade inte varit så lyckat!
Visst hade gubben kunnat komma hem från jobbet också så länge men det blir lite långt att köra flera gånger fram o tillbaka. 

Var en ganska hektisk dag igår, så det var ganska skönt att sätta sig i bilen när gubben kom o åka på lite shopping! Helt ensam!
Fick köpt både tomtedräkt åt skolpojken o julfestkläder åt dagisbarnet o en söt juldräkt åt minstingen!
O nästa års kalender åt mig själv. 
Hade det inte varit snöstorm o tusen människor i matbutiken så hade det varit riktigt trevligt! 
Undrar varför man kommer på att man skall panta ett halv års förråd av pantflaskor just en fredag kväll!? Men nån gång skall det ju göras förstås. Varje gång jag kommer släpande med en full kärra o ännu påsar i handen också så tänker jag "nästa gång gör jag detta tidigare, när det bara finns några påsar ännu"! Men alltid blir det just så här! Det värsta är ju när man skall gå genom hela butiken först o folk stirrar när man kommer med lasset. Igår var det en gubbe som sade "Åhå!!!" när han såg flaskberget! 
Men sen när man trycker ut kvittot på över 30€ så känns det ju bra! 

Köpte hem en julblomma som belöning åt mig själv, när jag var så duktig o fick pantflaskorna inlämnade!



Kommentarer

Populära inlägg