Spara babyminnen


För tillfället är vår matsal ett ända stort kaos. Många olika projekt på hälft!
Julkorten som man borde få postat, lådor med julklappar som kom igår o borde paketeras. Undrar hur många år pojkarna ännu tror på en när man säger att diverse lådor som dom ser före jul bara innehåller loppisstaff!? Fast vad det jag. Kan ju hända att de tittat i lådorna när jag inte sett. Fast tror inte de kunde hålla nått sånt hemligt.
 Dessa lådor är nog inte så intressanta heller, bara gåvor åt Colin o Mommo.

Försöker också få babyböckerna uppdaterade, så att nu nånting åtminstone kommer med. Märker att jag har missat en del. Är t.ex. ganska svårt att klippa första locken av Kevin nå mera nu. Gubben tröstade med att "de har ju aldrig haft nå lockar heller!" Nå nä men nog kunde man ju ha sparat nå strån från första klippningen.
 Kunde ju egentligen bara klippa nå strån av honom nu också, ingen skulle ju veta nån skillnad! :) 

Tror orsaken till att dessa blivit lite liggande är att man så sällan beställer nå riktiga pappers bilder mera. Tar ju en hel del tid också när man skall gå igenom böckerna o se vilka bilder som det är meningen att man skall klistra in o sen söka om man ens har nå såna bilder. Ja ja ursäkter på ursäkter! Man har nog bara varit för lat! 

Nå fast inte riktigt allt finns med i deras babyböcker så finns nog det mesta sparat o uppskrivet nånstans!

Men nu är uppdateringen alltså på gång. Bilderna beställde jag redan för två månader sedan. O slängde in i skåpet när de kom. Med tanken "hinner inte nu, tar det senare!" Men nu är de framme o utspridda över bordet. Men så tog fototeipen slut... Var får man köpa sånt nå mer? Har inte behövt köpa nytt på säkert 8 år eftersom jag gjort fotoböcker. 

Annars är den här "Lilla hjärtat" boken som jag skaffade åt Colin helt ok. Det ända minuset är kanske att det bara är meningen att man skall dokumentera det första året i den här boken. De som jag har åt de äldre har ju sidor för förskolan o skolan o sånt också. Så med den här så behöver man ju egentligen en till bok för senare år. Men nu skall jag få fyllt den här första först. O inte missa nått den här gången!



Kommentarer

Populära inlägg