Åtminstone 15 år sen senast!

Ja troligen mera än så, sen jag senast stått i ett skidspår. Konstaterade ganska snabbt att min skidutrustning, som består av svärmors gamla skidor o skor o mina stavar som är tänkta för Nordic Walking, inte kanske var de allra bästa! He he! Men ifjol testade jag dem på gården o blir det inte mera gånger i spåret i år så känns det lite onödigt att investera i nå bättre heller. 

De senaste år har skidsäsongen ändå varit ganska kort här. Några veckor bara, endera finns det ingen snö eller så är det för kallt! Men i år hann vi ju till ett spår åtminstone! Trodde jag skulle stå på huvudet redan i första backen. Hade varit fint att vurpa på vägen utanför grannens hus. Vi skidrade nämligen till spåret o vägen börjar med en liten nedförsbacke. En helt tillräcklig en för oss... Så om nån trodde att jag glömde bort barnet som stod o ropade "mamma vänta på mig" så var det inte det. Utan jag fick inte stop på skidorna! 

Så ja, ännu är jag snäppet bättre på detta än barnen, men snart är det nog jag som får ropa "vänta på mig"! 



Kommentarer

Populära inlägg