En till pryl

Oj vad jag längtar till att vi kommer iväg på resan! Den dagen behöver jag inte längre fundera, planera o grubbla över hur det blir o vad man behöver med sig. Får då är det ju redan försent o man får klara sig med vad man har. 

Vi har ju rest en del med barnen o jag tycker inte att det är svårare eller besvärligare att resa med barn än när man reste ensam. Det är bara annorlunda o kräver en hel del mer planering! O med ett så litet som Colin har vi ju aldrig rest o så valde vi ju ett lite mera exotiskt resemål också. Jag hade nog varit mera lugn om vi åkt t.ex. till Thailand. Dit åker ju folk med bebisar hela tiden. Kanske åker de till Kuba också!? Hade gärna läst/hört lite om hur det var isåfall!

Får dagligen, ja nästan åtminstone, panik över nått som kan gå fel. I måndags var det Colins flaskor, nappar o leksaker. Man behöver ju få dem tvättade o sterila på nått sätt! Vattenkokare för att fixa gröt o värma vatten hade jag redan tänkt ta med. Med varmt vatten får man ju nog allt nå så när sterilt men var förvarar man allt sen. Toalettbordet är ju inte så sterilt!

Så då hittade jag denna, Milton Cold water steriliser! Fyll med kallt vatten, en tablett i och sen sakerna o vänta 15 minuter o allt är sterilt! Plus att man kan förvara allt i lådan som rymmer 6 flaskor o de hålls sterila i 24 timmar! Perfekt! Dyr var den inte heller o ett paket med 28 tabletter räcker gott för hela resan. O väger inte mera än ett kilo. Lite stor är den ju nog, som gubben snällt påpekade, men man kan ju packa ömtåliga saker i den förstås.




Så då hade vi köpt en sånn också o ja en flaskvärmare till bilen. Den tyckte gubben dock var toppen, man kan ju värma kaffet med den också! :) 

Hade man klarat sig utan dessa prylar, troligen. Men det kommer nog att underlätta o det är två saker mindre att grubbla över! Så nu börjar  vi ha en del prylar o saker som skall med. Man kan nog inte säga att vi reser "lätt". Men jag har hellre med det som behövs o hittills har ingen av våra barn varit sjuka eller ens bränt sig i solen på nån resa! 

Men som sagt, nu kunde vi nog redan resa, vi har ju bara 23 kg på var att använda!

Kommentarer

Populära inlägg