Snö o mera snö

Igår kom det snö! 15-20cm o inte var det nå varmt heller! O det var verkligen inte min dag... det som kunde gå fel det gick fel. Hade mina föräldrar o titta efter barnen o åkte iväg på shopping. Skulle bli hur roligt som helst! Lite egentid o shopping, kan ju bara bli bra! Slutade dock med att jag kom hem arg som ett bi o helt slut. Sista stöten kom nog när jag efter att ha storhandlat o släpat kundvagnen genom snöyran o snö mängden ut till bilen o huttrande grävt fram bilen sen startar o ser vindrutetorkarbladet slängas iväg. Gissa om jag fick fast den igen, hur jag än försökte med stelfrusna händer. J....la vinter! 
Efter att ha tyckt synd om mig själv en stund (ja o ringt gubben till hjälp) så fixade det sig. Men medan jag satt o väntade o såg bilen snöa igen o folk huttrande springa förbi så var det nog tröstande att veta att om några dagar så slipper vi snön o kölden för en tid. Längtar så...


Blev ingen bild av gårdagens elände, så vi kör med en av dessa två istället!


Kommentarer

Populära inlägg