Loppis!



Förstår mig inte riktigt på vissa äldre människor. Om ett kläplagg som är helt som ny redan kostar en ynkka 1€ varför skall man då försöka få den ännu billigare? Alltid kan man ju fråga, inget fel på det om man gör det med humor, men inte kan man ju bli arg om folk inte vill ge bort sina saker gratis heller! 

Nå förutom denna ena otrevliga tanten så var gårdagens loppis riktigt roligt. Bra bordsgrannar hade jag också med fina saker. Därför blev det en del saker som kom med hem o mera kunde det ha blivit. Stod o tittade på flera fina gamla skolplanscher hela dagen. Speciellt en smal lång med trafikmärken, den hade varit fin till Kevins rum. Men var duktig o sade nej åt mig själv! He he!

Men en kaffe-skylt, en brios bil, nå shorts åt Colin, diverse leksaksgubbar o en Ikeas barnmatstol fick jag med mig hem. Stolen är till husbil och villa bruk. Kan ju inte släpa med den tunga trävarianten som vi använder hemma. 

Så blev det nå vinst över eller shoppade vi upp hela slanten?!
Ett litet tillskott i resekassan blev det nog! Är nog helt nöjd o får jag en plats till hösten också så gör vi nog om det!


Kommentarer

Populära inlägg