Febrig morsdag

Denna Morsdag blev inte som jag hade tänkt mig!
Hade ett fullt dagsprogram planerat, vi skulle hinna besöka alla o få ut husbilen från vinterförvaring också...




Men det blev inte riktigt så. Började redan igår med en fruktansvärd huvudvärk som bara inte gav med sig. Sju fick jag ge upp o dra täcket över huvudet. Tyvärr hjälpte inte det heller, kunde inte somna o sen när man äntligen somnade så fick minstingen feber. Blev en ganska orolig natt. Huvudvärken var nog borta till morgonen men inte Colins feber, så ändrade planer för hela dagen. Blev ingen skön frukost på sängen detta år heller, sång o presenter nog o en skrikande bebis... Synd om liten som igen blev sjuk!

Så för hans del blev det inget kalasande. Ena fick stanna hemma med honom. Först åkte jag till mina föräldrar o fira min mamma med de äldre pojkarna o sen hem o byta så gubben kom iväg till sin mamma med pojkarna. 

O husbilen ja den står kvar i förvaringen nån dag till. Behövs ju två personer för att kunna köra hem båda bilarna. Men ingen panik med den, vi behöver den ju inte ännu. 

O nu är det kaffe i solen som gäller medan sjuklingen sover. O vilket härligt väder vi har idag igen! Undrar när man senast har fått gå i sommarkläder på morsdagen?! 

Så egentligen blev det ändå en ganska skön morsdag...o fina presenter fick jag ju också! Hemmagjorda kort o presenter o ett halsband med mina pojkars namn! Precis vad jag önskat mig! O choklad...nam!





Kommentarer

Populära inlägg