Ny leksak

"Kan du filma barnen medan jag tar bilder?? 
Neeej, jag orkar inte! Kan du inte göra både ock?!
Visst om jag hade fyra händer..."


En återkommande diskussion hos oss o har så varit, ja alltid! Han vill inte filma o ta bilder tycker han inte att han kan o har heller ingen lust att lära sig. Nå fotar det gör jag helst själv så det behöver han inte göra, men när man har barn så vill man ju ofta ha både video o bilder av samma händelse. O har man bara två händer så blir det lite svårt....Ja ja vet att man kan fixa bilder av videon sen, men har inte tid med sånt.

Men nu tackvare nån youtube videotyp som gubben följer så kanske det blir ändring på den här saken. Kanske han på riktigt vill hålla i den där kameran o inte bara för att filma 100 timmar väg från nästa resa... Får se! Är dock lite rädd att det slutar med att vi har just 100 timmar oredigerad vägfilm sen i slutändan....




Vi har alltså skaffat en ny leksak åt gubben, Gopro Hero4 Silver! Åtminstone är den liten o man kan använda den under vatten! Där tar min kunskap slut, men syrran hade med en till Kuba o de fick nog helt ok film med den. Så kanske det i nått skede kommer upp nått klipp från caravantrip2016 här också! 



Kommentarer

Populära inlägg