End of summer



Fast vi ännu i lördags hade nå sånär bra väder så märker man nog att hösten närmar sig. Kvällarna blir mörkare o flunssatider infinner sig!
O villaavslutningen är ju redan näst helg! Så dax att summera sommaren!

JUNI

Åland 
Jag o barnen var på roadtrip med Mommo o besökte min syster på Åland. Förutom vackra Mariehamn så besökte vi bl.a. Kastelholms slott o Pommern. Tre intensiva men roliga dagar!



Min syster som förlovade sig med sin Ville på Kuba hade förlovningsfest en vacker lördag i juni. 




Strax före midsommar så började vi vår Caravantrip ner till Korsika. Sommarens höjdpunkt också denna sommar! Ännu i juni hann vi med att besöka Playmobilparken, Gardasjön o åka ut till Korsika. 




Juli

Under juli var vi mest på resande fot. Caravantripen fortsatte ända till 19.7 o vi hann köra Korsika runt o se vackra Bonifacio, historiska Filitosavackra stränderAjaccio, oförglömliga Calanches de PianaPorto-Calvi vägenCalvi, lilla fina St Florent, min favorit (om nån kanske ännu missat) SienaBled sjön som gav mer smak för Slovenien, vi reste världen runt i Minimondus, vi såg ubåt o skepp i Tallinn, o så var vi gäster hos Freedomtravels





Efter att vi kommit hem så bodde vi på villan resten av juli! Besökte Toivonens som vanligt. Nått loppisrace blev det också. 




Augusti

Ja den håller ju förstås på ännu men eftersom jag började jobba igen så blev det inte gjort så mycket. Mera villa häng förstås, besökte kruzenstern båten o så var det redan skolstart. 





Vad vi inte gjorde i sommar var allt det som skulle göras på huset. Terasserna är fortfarande inte oljade, dörren är ännu omålad, blomrabatten saknar ännu sina buskar (har den gjort de senaste 3 åren så det håller nog ett år till) osv. Vi kom oss aldrig heller ut till fyrön Tankar som jag hade planerat eller till nöjesfältet Powerpark. Vi sparar dem till nästa sommar! 



Kommentarer

Populära inlägg