Det mesta går att lösa om man pratar med varandra!


Regnet smattrar mot husbilstaket, värmesystemet snurrar sakta i bakgrunden, kaffet smakar fruktansvärt gott denna morgon! Det är fredag o jag jobbar hemifrån igen!


Unnar mig en stund av drömmar innan jag igen sätter igång med min rapport om potentiella grusförekomster i Kalajokidalen. Drömmar om kommande resor o allt det som jag vill uppleva o se. Egentligen borde man hålla sig borta från alla resebloggar, man blir så otroligt inspirerad o resesugen. Hålla sig borta för att det i dagsläge inte finns nå möjligheter för nå mera resande, varken tid eller pengar. Men kan ju alltid drömma om vår kommande månad i solen o kanske kanske man kunde få in en veckoslutsresa här i höst också. 


Förtillfället snurrar vardagen på, vi får det o fungera o det känns bra! Nästan för bra, väntar bara på nästa bakslag... Hoppas verkligen inte att augustis problem fortsätter ännu denna månad, för den situationen går det inte att göra nått åt mera. Att inte kommunicera leder oftast bara till problem i längden! Men de problemen fick oss faktiskt att jobba ännu mera som ett team. Vardagen snurrar, vi hjälps åt, ingen grälar över små saker. När man grälar med alla andra så har man inte krafter över att gräla hemma också! Så nått positivt i det hela! Ja förstår att detta låter råddigt, men kan förstås inte skriva rätt ut om allt!

Men nu mera jobb o sen kanske min syster dyker upp! Så kanske vi kunde få en systrar o mamma-weekend bokad till i höst... Det är två år sen senast så börjar vara dax för en ny! Vad tycker ni om St Petersburg?


Kommentarer

Populära inlägg