Nytta av de gamla gränsstationerna


På resan ner genom de Baltiska länderna längs via Baltica så passerar man ju några gränsstationer. Flera år har de ju stått helt övergivna o lämnade åt sitt öde! Men nu var det igen liv o rörelse vid gränsstationen mellan Estland o Lettland!


Nej nån skärpt gränsövervakninga var det inte frågan om utan Alko 1000 som öppnat en ny äffär där. O priserna är ännu billigare än i Tallinn!!! Redan i början av sommaren berättade tidningarna om att detta är den nya platsen dit finländarna valfärdar för att köpa sin dricka. För det är lite billigare än i Tallinn. Vi tänkte att, vi skall ju ändå dit så vi stannar väl där då istället. Sagt o gjort! 

Jag gick aldrig in så jag kan inte uttala mig om affären, men där lär ha varit lite billigare än i Superalko i Tallinn hamn men utbudet var betydligt mindre. Själv nöjde jag mig med att fascinerat titta på när folk kånkar o bär o lastar sina bilar fulla med dricka. Att man orkar!




Kommentarer

Populära inlägg