Såg Rölli med pojkarna


Brasan sprakar, lugnet föll över huset!


Nu börjar det bli lite kyligt där ute. 8 grader har det bara varit idag. Så passar bra att tända höstens första brasa i spisen o krypa upp i soffan med hunden. 

Var på bio med pojkarna i kväll. Vi såg Rölli ja kaikkien aikojen salaisuus! Helt ok film, inget vau, men inte blev det tråkigt heller. Tror den bara går på finska, men den hade svensk text åtminstone. Mest familjer med mycket småbarn o såg den idag. Jag hade nog inte valt den filmen om jag hade haft en 3 åring. Detta var ju inte ens tecknat o Rölli kan vara lite skrämmande. Men hörde ingen som grät så tydligen var det ingen som tyckte den var för spännande. Var egentligen ganska lugnt i salen trots alla mindre. 
Hur som helst, så här tyckte vi om filmen! Romeo gillade, Kevin tyckte det blev tråkigt o jag tyckte den var så där, kanske lite mera mot tråkig!

Här skulle det ju förstås vara en bild på brasan eller åtminstone en gullig bild på min lurviga kompis. Men orkar inte ta nått foto, så ni får titta på mina blommor från växthuset istället. Där blommar det nämligen för fullt ännu!




Kommentarer

Populära inlägg