Allting var bättre förr...


Dagens telefoner kan man inte ens tappa i wc-stolen utan att de slutar fungera...
Nå lite vatten kunde de ju tåla... ja den föll som tur bara i vatten!

Det var helt klart meningen att min telefon skulle bada igår! Började dagen med att tappa den när jag steg ur bilen. Glömde att jag hade den i famnen, steg ur o gick in o fick gå ut igen o leta telefon. Som tur hade den bara fallit mellan dörren o bilstolen, inte i vattenpölen utanför bilen. Så drog en lättnads suck över att inte ha badat den i vattenpöl denna gång (har gjort det en gång tidigare), bara för att några timmar senare tappa den i wc-stolen. 

Hur lyckas man med det kan man ju fråga sig?! Ja o det var inte ens första gången! Har som ovana att stoppa saker i bakfickan (minns bankkortet förra veckan). Har man en telefon i bakfickan så faller den ju ut när man drar ner byxorna... o rakt ner i wc-stolen, förstås. Senast det hände, för flera år sen, kunde man ju snabbt dra loss både batteri o allt annat o på så sätt rädda den. Använde den länge ännu efter det. Men se sånt går ju inte nå mera. Man får skruva loss tusen skruvar innan nått lossnar (ja gubben gjorde förstås just det när jag kom hem, så där rök de sista små hoppen om att få den luren o fungera mera). 

Så nu har jag en telefon i tusen bitar o blir tvungen att låna sonens telefon! Detta var den femte telefonen jag badade... de gamla höll ju både vattenpöl o wc-stol, dock inte att bli tvättade i tvättmaskin... men dessa nya de håller inte ens för nån sekunds litet dopp! 

Gubben tyckte att en vattentät lur kanske skulle vara nått nästa gång. Jaja, jag har doppat några, men är inte på långt när lika duktig på det som min far. Vet inte hur många telefoner som han har tappat i vattnet utanför villan o i vattenpölar! 





Kommentarer

Populära inlägg