Bara jobb


Jag på hotellet igår:



Upp långt innan tuppen var det för att hinna till morgonen till Esbo. Man vill ju inte använda söndagen till att resa o nå andra dagar nu före jul fanns det inte som passade för mig o 5 andra människor. Så 2.16 tåget natten till måndag blev det! Tog en arbetshytt för två personer o fick ha den så gott som hela tiden för mig själv, så det var lugnt o skönt. Hade man velat sova så hade det nog gått bra. Men...jag gjorde misstaget att börja läsa en ny bok o fastnade.



Är en tid sedan jag åkte tåg senast o måste nog säga att hade tågen sett ut så här på studietiden så hade det ju varit en fröjd att åka fram o tillbaka till Åbo. OK wifi (passade på o shoppade lite julklappar också) o flera olika val av platser! Gillade arbetshytterna, så tur att jag tog en sån till hemresan också. O tåget var helt i tid också! Nästan så jag började gilla tåg igen...

En snabb take away kaffe från Kamppi o sen iväg till Otaniemi med buss!


 


Möten hela dagen o fina planer på att ta sig in till centrum på kvällen... Nåja det gick ju inte så! Blev som vanligt helt enkelt! Godis, sängen o tv/bok! O somnade vääääldigt tidigt! En trött mamma på resa!
Radisson Blue Otaniemi finns ett stenkast från GTK så det har man ju besökt några gånger tidigare. Helt ok hotell, men lite långt från centrum om man bara kommer till Helsingfors för semester.


Det var den dagen! 
Nu börjar en ny!



Kommentarer

Populära inlägg