TBT - i Halloween anda!


Veckans Thruwback Thursday kastar oss bara tillbaka till sommaren o till min stora favorit Siena i Italien. Eftersom det är Halloween vecka så bara måste det ju handla om nått skrämmande! Så här följer en närmare titt på Museo della Tortura!

Tortyr Museet i Siena ligger mycket centralt, man traskar bara upp längs en pytte liten gränd från Piazza del Campo o så är den där i uppförsbacken. Inget jätte stort ställe, tror de flesta som gick in var där ca 20 minuter. Pojkarna o gubben var något längre, för de tyckte det var så intressant. 10€/person fick betala för besöket!



Ja Colin passade ju på o somnade strax innan vi skulle gå in o hit kommer man sig inte in med barnvagn, så jag tyckte att de som är mera intresserade kan ju gå in. Fick dock mellan rapporter till dörren titt som tätt om vad allt de såg! :)

Det fanns annat strax intill som man kunde spendera tiden på istället (bild under). Bara en väska fick följa med hem denna gång!


Men tortyr museet då, ja pojkarna gillade det! Väldigt spännande! Intressant o mycket skrämmande! Gillar man sånt så är det värt ett besök. Själv stod jag hellre o beundrade den mysiga gränden o butikerna! Men här kan man se lite mera bilder på vilka förskräckliga saker man kan se här!










Kommentarer

  1. Verkligen halloween anda, men näää, tortyrmuseum är nog inget för mig ;) Vill helst inte bli påmind om att människor kan vara sådär grymma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag föredrar nog annat jag också, men de fungerar som en bra påminnelse om att såna hemskheter har förekommit o gör det fortfarande nånstans i världen.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg