Lucka nr 19


Lucka nr 19 - Hur ser ditt drömhem ut?
Mitt drömhem har nog varierat lite genom åren, men ett består, det skall vara lite speciellt o gammalt!

Vårt nuvarande hem passar oss helt perfekt i dagens läge. Det är både gammalt o speciellt o har ett perfekt läge. Barnen har gott om utrymme att leka o leva o väldigt nära till skolan. Hade jag gjort om den stora renoveringen vi gjorde idag så hade jag gjort huset ännu mera gammaldags än vi gjorde. Vissa val vi då gjorde är helt omöjliga att förstå i dag. Men där ser man bara hur smaken förändras med åren...



Men mitt drömhem för tillfället det skulle ligga i Neristan och vara en mera traditionell finsk gammal gård. Gillar de vackra gamla husen där. Men det jag inte gillar är de små trädgårdarna. Passar sig dåligt för fotbollsspel, stora trampoliner o att köra omkring med fordon i. Så den drömmen är inget för oss idag. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, i nått skede slutar barnen behöva en stor trädgård o de går inte i lågstadiet förevigt heller!



Detta är en del av Kajsons Julkalender, vill du veta mera läs här!


Kommentarer

Populära inlägg