Lucka nr 2


Hade ingen bra idé för nån julkalender i år heller! Försökte mig på en förra året o lyckades producera en text (som jag senare tog ner). Men nu hittade jag denna, Kajsons julkalender (förstås en dag försent, missade den första luckan, mycket typiskt, kanske svarar jag på den frågan senare, kanske inte), färdiga frågor, mycket enkelt! Den kör vi!

Lucka nr 2. Vem är din förebild i livet just nu?

Har alltid varit mycket dålig på att säga en förebild o är det fortfarande....Tycker att det inte finns en super bra förebild utan plockar gärna egenskaper från många o så blir det en perfekt förebild. Fiktiv, men perfekt! Men personer som lyckas få familjen, jobb, fritid o ett mycket spännande liv att fungera är såna som jag skulle kalla mina förebilder. Men att nämna ett namn känns svårt...

Under en tid i livet så var denna en återkommande fråga under tävlingarna o då svarade jag alltid på samma sätt, Min Mamma! Visst detta stämmer fortfarande, hon är en stark person som lyckades uppfostra fem helt skapliga flickor (he he) o som fått ta emot en hel del skit från diverse släktingar genom åren o dessutom gör det med ett leende (nått som jag verkligen inte klarar av). Hon ställer upp i vått o torrt för sina barn o barnbarn, på deras villkor o inte bara så som passar för henne! Så vill jag också vara mot mina barn o framtida barnbarn! Hon är helt enkelt bäst, fast vi inte alltid tycker lika om allt!

Så hej, jag lyckades ju hitta en förebild ändå!



Detta är en del av Kajsons Julkaländer, vill du veta mer, läs här!



Kommentarer

  1. Hann inte läsa denna förrän nu, men det var en väldigt fin text till din mamma. Nog läser hon väl? 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! O jå tror nog att hon hör till de trogna läsarna! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg