Vem hade trott det?!



Bara möjligheterna finns så lär de sig!
Dessa två som mest simmat med simring o som aldrig skulle ha tänkt tanken på att dyka. Lite rädda för vattnet var de nog.
Ja så var det när vi kom till Mauritius!




Romeo han kunde nog simma, lite, det lärde han sig i Kuba förra året. Men helst hade han nog simring han också. Hade frågat flera gånger om han vill gå en simkurs i simhallen hemma, men bara fått ett nekande svar. Sen är det ju begränsat hur mycket man kan simma på sommaren hemma. De senaste åren har det ju varit lite kalt o havet blir ju aldrig varmt.

Men här fanns möjligheten o här lärd de sig. O det snabbt!
Jag trodde inte mina ögon när jag för första gången steg ut efter mina sjukdagar o såg dem simma o Romeo t.o.m. dyka. O jag var nog bara sjuk i två dagar! Sen blev de ju bara bättre o bättre o våghalsigare hela tiden. Nästan så att man tyckte de kunde lugna ner sig lite ibland.

När vi sen åkte hem var det nog ingen som var rädd för vattnet nå mera!




Ja andra kunde också dyka! Han här lärde sig nog innan den här resan!


Kommentarer

Populära inlägg