Helt eget fel, som vanligt


Solen stiger upp bakom grannens uthus, kaffet droppar redan i maskinen, nån ensam fågel går och spatserar på gräsmattan, det är lördag morgon. Lite för tidigt, också för mig, för att vara lördag. Men här sitter man...


Klockan var 4.30 när min rygg meddelade att nu är det dax att stiga upp. Försökte nog lite till, men se det bara gick inte. Så nu har man kört sig till den punkten igen. Ryggen sa stopp! 
Men när man tänker efter så är det ju mycket lätt att förstå varför. Ingen träning. Det är så enkelt att hålla ryggen i skick. Jag vet precis hur jag skall göra. Men ändå så blir det så här varje gång. 

Så länge det känns bra så kan man lura sig själv med att man nog klarar sig utan att träna. För jag sitter inte hellre och bloggar med en kaffekopp bredvid en tidig morgon än svettas på gymmet! För tidiga mornar, innan jobbet, det är min egentid! Det är då träningen skall ske och det fungerar bra sen när jag kommer mig för att börja. Men alltid kommer det nån orsak till att ta paus, mammaledigt, semester, ändrade arbetstider. Och det går bra en längre tid.
Men sen kommer stopp och jag klarar inte längre av att sova mer än 4-5 timmar. Kan botas med att slänga in en Burana och så kan man igen skjuta upp träningen en tid. Nästa steg är sen ischas. Ännu då det börjar kännas av så kan man skjuta upp träningen lite till. Men sen är det kört och så står man där en vacker dag och kan varken sitta, ligga eller röra sig.
"Been there, done that" så många gånger!

Senast gång på gymmet? Ja det var förra året. Blev paus eftersom jag var hemma i tre månader och sen har jag jobbat 50%, haft semester och ingen egentlig tid för träning. Det kändes så onödigt att ha ett gymkort om man bara kunde använda det en gång i veckan. 
Men en gång hade kanske varit bättre än inget! Och ja det finns ett gym typ 500 m från vårt hus också om man på riktigt hade velat träna. 

Visst har jag sporadiskt, ibland, lite försökt träna här hemma också. Där före Mauritius gick det helt bra. Men på Mauritius satt jag och en av min syster (inga namn nämnda) och tittade på när dom andra tränade. Hmm! Under husbilsmånaden blev det heller ingen träning. För det där med att träna utanför bilen det väcker lite för mycket nyfikenhet hos de andra camparna. Så det blir bara pinsamt. 
Och ja all tid mellan resor så har jag nog bara varit lat. Man kan alltid skylla på tidsbrist, men nog borde man ju hinna få in lite träning. Så bråttom kan det väl inte vara!?

Så ikväll blir det en date med crosstrainern och på måndag tänker jag fixa gymkort igen!




Försökte hitta en träningsbild, surprise så fanns det ingen, inte egentligen så konstigt. Så nu blev det nått helt annat!



Kommentarer

Populära inlägg