Om snabbvinster och söndriga prylar!



När alla elektroniska manicker ger upp och man lyckats skaffa sig en"snabbvinst" innan man åkte på semester!

Ja då är det tur att man kan slänga sig i poolen med dessa typer och bara glömma allt annat!



Vi har verkligen haft otur med prylar under den här resan. Vi hann inte vara många dagar på resa innan dvd-spelaren i Tv:n gav upp. Känner inte igen skivor mera, så den har vi ingen nytta av längre. 

Hur många sladdar till iPad laddaren kan man lyckas förstöra under två veckor?! Svar hittills tre stycken! Vi köpte nya innan vi åkte och i Albanien var vi o köpte två nya. Nu har vi bara en som fungerar längre. 

I Dubrovnik tappade jag Gopron i asfalten så att stativet sprack. Tack o lov klarade sig själva kameran. 

Gick en hel dag innan jag förstod att min telefon tappat ljudet igen. Inte minsta ljud kommer ur den längre, så precis samma fel som på Mauritius. Senast var den en månad på reparation eftersom det inte gick att få tag på nya delar. Och nu går det dessutom inte att ringa med den heller. Hörs inget i den. Så jag kan inte nås per telefon längre, vill man mig nått så använd messenger eller whatsApp. 

Ja och så var det ännu min "snabbvinst"! Hade lite för bråttom till jobbet en morgon och vips var man lite fattigare. Hur mycket fattigare återstår att se eftersom jag blir tvungen att gå och träffa farbror polisen för att titta på foto och få mina böter. 
Ganska onödig start efter semestern att få åka till polisstationen! Hade ju nog haft annat att göra också... men enligt tanten på stationen som jag pratade med idag så bör det nog ske genast som vi kommit hem. Blir ändå en vecka försenad från de två veckor man har på sig att infinna sig. 

Så nu inga flera missöden tack!


Kommentarer

Populära inlägg