Vackra ting


Vill ni se den absolut vackraste souveniren som vi fick med oss hem den här sommaren?! Kanske den vackraste nånsin egentligen. O en av de största också.




Vi köper väldigt lite souvenirer nå mera. Av den enkla orsaken att man oftast inte gör nått med dem sen hemma och så är det oftast mest skräp. Så köper jag nått så är det nått som man på riktigt vill använda i inredningen sen. 

Dessa såldes lite överallt i Bosnien & Hertzegovina så i Mostar, en tidig morgon, kunde jag inte hålla mig längre. Bara måste ha en sånn! Som tur så reser vi husbil, så såna här köp är utrymmes mässigt helt ok att köpa. 
De som hängde framme överallt var jätte färgglada. Mosaik i alla slag av färger. Och lampor fanns i alla former, bordslampor i olika storlekar och hängande med olika mängder av kupor. 




Jag ville ha en hängande och kupor som alla var hel vita. Förstås!
Nån sånn fanns inte framme, men de vänlig tanterna plockade snabbt ihop en som var helt perfekt och gubben fick springa till bankomaten runt hörnet medan de packade ner den i en stor påse. Som tur så drar vi runt med vagn ännu också och behövde inte bära på påsen resten av dagen. 

Lampan den passar bra där den hänger idag. Precis lagom mängd med kupor, nå flera och den sista hade kommit för lågt ner. Redan den fjärde här är lite på gränsen. Jag går själv i den hela tiden och den fick sig ett ordentligt slag redan för nån dag sen av lite flygande kläder. Som tur var det bara den nedre metall delen som lossnade och flög iväg. Så sen när nån lyckas slå ner den första kupan så får vi åka på nytt till Bosnien och då skall jag ha en stor bordslampa också...




Kommentarer

Populära inlägg