En helg på villan


Eftersom vi missade villa-helgen förra veckan, pga att vi var sjuka, så åkte vi dit i helgen istället. 
Lite för kallt, men några stunder klarade man av att vara ute.
Vackra färger, fin natur och OS bjöd helgen på.




Som vanligt så finns det nu inte så mycket att berätta om helgen. Villa-häng med familjen och mina föräldrar, ja o mellan-systern hon dök ju också upp en stund. 
Så eftersom jag inte är så mycket för att i detalj berätta vad vi gjorde och/eller åt, så blir det också denna gång mest bilder.

Men vi kom fram på morgonen lagom för att se hur Fnland tog sin första OS-medalj. Resten av lördagen spenderade vi med att endera vara ute eller se på OS. 

Pimpla skulle barnen hade de bestämt. Så vi åkte ut med kärra hela gruppen. Förutom gubben, så var nog ingen annan riktigt ivrig på detta. Ja kanske pojkarna då, innan det blev för kallt. Vid villan var det ännu helt lagom väder, men ute på isen blåste det riktigt ordentligt. Blev ganska snabbt mycket kallt. Och när inga fiskar heller ville visa sig, så var vi ganska snabbt färdiga.

Tror det kommer att räcka en bra tid innan jag nästa gång ger mig ut o fiska på vintern...inte min greij. Men den korta promenaden jag tog på söndag, medan barnen åkte omkring i bil på isen, den var helt ok. Vackra bilder fick man åtminstone.  

Så med laddade batterier mot en ny vecka!
Och 10 dagar kvar tills Bali!



Kommentarer

Populära inlägg