Dyker smidigt, eller så inte


"Alltså man kan ju inte vara duktig på allt!"
"Men vore ju bra om man var ens på nått!"


Men att dyka är så inte min starka sida. Lärde mig simma ganska sent och har nog aldrig varit nå duktig på det heller.  Man blir ju knappast duktig på att simma om man hela tiden måste se vad som finns under en. Undrar hur man som barn i Finland kan vara rädd för hajar? 

Som vuxen är de lätt räknade de gånger om året som jag riktigt simmar. Att guppa på i vågorna eller valla barnen i poolen räknas ju knappast till att simma. Och simma i de finska sommar "varma" vattnen gör jag oftast inte. Så nej kan varken simma eller dyka nå värst bra. Tror nästan pojkarna snart är duktigare. Men har man en gopro o en pool så måste man ju leka lite...




Ja vet, inte så vackert!
Höll på o dränka mig själv!




Tur att åtminstone pojkarna kommer att bli betydligt duktigare på detta än jag är.




Första året som Kevin vågar dyka ordentligt. Och han övade väldigt flitigt, tror de båda är mera under vattnet än på ytan. Riktigt roligt är det ju när de testar hur länge de kan hålla andan under vattnet. Man står och tittar och går igenom en inre kamp om man skall springa fram o rycka upp dem eller lita på att de har allt under kontroll. Sen när man just skall ryka upp dem så dyker de upp till ytan "hur länge klarade jag?"
Roligt att de övar och lär sig, men svårt att titta på ibland. Gäller ju för så mycket annat också i livet. Men får de inte chansen att testa så kan de inte sen heller. Ibland går det ju på tok förstås, då rycker man upp dem och konstaterar att det går bättre nästa gång!





Kommentarer

Populära inlägg